Asi není překvapením, že pro jakoukoliv firmu, bez ohledu na její zaměření či velikost, je zisk na prvním místě. Přeci jen, potřebují jej k tomu, aby se udržely na trhu, což není nic jednoduchého. Stačí se jen podívat na statistiky, kolik firem a podnikatelů ukončí svou činnost během prvního roku své existence.
K základům úspěchu pak patří i schopnost se adaptovat na stále se měnící podmínky. Je potřeba vymýšlet stále nové marketingové strategie, které budou působit na naši cílovou skupinu, a sledovat nejnovější trendy, které pak můžeme do svého repertoáru zařadit či je nějakým způsobem využít.
Není pochyb o tom, že v současnosti máme věk informací. Vše, co chceme vědět, o jakémkoliv subjektu, je vzdáleno jen pár kliknutí myší. Jak se ale tento trend přenese do firem? Naprosto jednoduše.
Lidé pomalu přestávají důvěřovat klasickým reklamám, neboť pochopili, že jim zde nebude řečena celá pravda. Raději se začínají spoléhat na to, co o daném produktu či firmě řeknou bývalí zákazníci. Ti totiž řeknou vše tak, jak to skutečně je.
Podniky na toto zareagovali tím, že na svých internetových stránkách píší například „co o nás říkají naši zákazníci Piskovacky.cz“, kde uveřejňují nejrůznější recenze. Člověk si tak hned může vytvořit ten správný dojem. Nebo ne?
Musíme si uvědomit, že firmě zde nejde o pravdu, ale o to, aby přilákala co nejvíce zákazníků. Je tedy jasné, že bude uveřejňovat pouze ty nejpozitivnější recenze. Také si může najmout lidi, kteří budou na nezávislé recenzní servery psát pozitivní hodnocení a tím zvyšovat její reputaci.
Jistě, můžeme to považovat za svého druhu podvod, ale, jak již bylo řečeno, je potřeba uznat, že pravda je zde až na posledním místě. V popředí je zkrátka honba za ziskem všemi dostupnými prostředky, a firma, která na tuto hru nepřistoupí, nebude v naprosté většině případů na trhu dlouho. A tomu se všichni chtějí vyhnout.